• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,4
  • 04.12.15, 13:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair ja SAS palkavad töötajaid

Nii Soome Finnair kui ka Skandinaavia lennukompanii SAS panustavad pikamaalendudele ja palkavad arvukalt uut personali.
Finnair teatas täna oma ajaloo suurimast värbamiskampaaniast.
  • Finnair teatas täna oma ajaloo suurimast värbamiskampaaniast. Foto: Scanpix/Reuters
Täna teatas Finnair ettevõtte ajaloo suurimast värbamiskampaaniast. Lisaks sel aastal juba palgatud 70 piloodile ja 130 salongiteenindajale on plaanis juurde palgata veel 100 pilooti ja 300 salongiteenindajat. Umbes 50 inimest on tööle võetud klienditeenindusse ning muudesse ametitesse.
Sarnane uudis tuli novembris ka SASist, kus firma teatas, et korraldab viimase 15 aasta suurima värbamiskampaania. Juurde palgatakse 500 salongiteenindajat ja 200 pilooti.
„Pika vahe järel on SASil praegu üks parimaid aastaid. Nende säästuprogramm on hakanud neile nüüd tõepoolest uusi võimalusi pakkuma. Nad suudavad nüüd hästi teenida liinidel, mis vaid paar aastat tagasi kasumlikud ei olnud,“ kommenteeris teemat Rootsi majanduslehele Dagens Industri Sydbanki lennundusanalüütik Jacob Pedersen.
Nii SAS kui Finnair on viimastel aastatel pidanud kärpima ja koondama. Nüüd panustavad mõlema pikamaalendudele. Finnair sai värskelt kätte esimese uue lennuki A350 XWB, milliseid on kokku tellitud 19 tükki. Uus lennukipark on Finnairi uue kasvu mootor. Firma strateegiline eesmärk on aastaks 2020 lennud Aasia ja Euroopa vahel 2010. aasta tasemelt kahekordistada.
SAS avas äsja otseliini Stockholmist Hongkongi ja avab kevadel uue liini Los Angelesi.
Pederseni sõnul on vanemad lennufirmad tihedas konkurentsis odavlennufirmade ja Lähis-Ida lennukompaniidega turul kindlamalt kanda kinnitanud ja suutnud oma kulusid kärpida. Ehkki on ka erandeid nagu Air France.
„Kui me aga vaatame SASi, siis on firma positsioon turul kindlam, kui see viimased kümme aastat olnud on,“ ütles Pedersen. Kõik sõltub aga hindadest. „Kui hinnad Skandinaavias tuleval aastal järsult alanema peaksid, siis läheb SASil jälle väga raskeks.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele